Overige

Het Militaire Dieet: Een beginners gids (met een maaltijdsplan)

Microsoft Office Proplus 2019

Normaal €99,- tijdelijk slechts  €19,95

BESTEL HIER!

Het militaire dieet is momenteel één van de populairste “diëten” ter wereld. Er wordt beweerd dat het u helpt snel gewicht te verliezen, tot 10 pond (4,5 kg) in een enkele week.

Het militaire dieet is ook gratis. U hoeft geen boek, duur eten of supplement te kopen.

Maar werkt dit dieet eigenlijk wel, en is het iets wat je moet proberen? Dit artikel legt alles uit wat je moet weten over het militaire dieet.

Wat is het militaire dieet?

Het militaire dieet, ook wel het 3-daagse dieet genoemd, is een dieet om af te vallen dat je kan helpen om tot 10 pond in een week te verliezen.

Het militaire dieet plan omvat een 3-daagse maaltijd plan gevolgd door 4 vrije dagen, en de wekelijkse cyclus wordt herhaald en opnieuw totdat u uw streefgewicht bereikt.

Voorstanders van het dieet beweren dat het werd ontworpen door voedingsdeskundigen in het Amerikaanse leger om soldaten snel in topvorm te krijgen.

De waarheid is echter dat het dieet niet verbonden is aan een militaire of overheidsinstelling.

Het militaire dieet heeft ook verschillende andere namen, waaronder het marinedieet, het legerdieet en zelfs het ijsjesdieet.

Het militaire dieet is een caloriearm dieet voor gewichtsverlies waarvan wordt beweerd dat het aanzienlijk gewichtsverlies in slechts één week bevordert.

Hoe werkt het militaire dieet?

Het 3-daagse militaire dieet is eigenlijk opgesplitst in 2 fasen over een periode van 7 dagen.

Gedurende de eerste 3 dagen moet u een vast caloriearm maaltijdplan volgen voor ontbijt, lunch en diner. Tussen de maaltijden door zijn er geen tussendoortjes.

De totale calorie-inname tijdens deze fase is ruwweg 1.100-1.400 calorieën per dag.

Dit is veel lager dan de gemiddelde inname van een volwassene, maar u kunt uw eigen caloriebehoefte controleren met behulp van een calculator.

De overige 4 dagen van de week wordt u aangemoedigd om gezond te eten en uw calorie-inname laag te houden.

Voorstanders van het dieet beweren dat u het dieet verschillende keren kunt herhalen totdat u uw streefgewicht bereikt.

De eerste 3 dagen van het militaire dieet hebben een vast maaltijdplan en houden een caloriebeperking in. De resterende 4 dagen hebben minder beperkingen.

Het maaltijdplan

Dit is het driedaagse maaltijdplan voor het militaire dieet.

Dag 1

Dit is het maaltijdplan voor dag 1. Het komt neer op ongeveer 1.400 calorieën.

Ontbijt:

  • Een geroosterd sneetje brood met 2 eetlepels pindakaas.
  • Een halve grapefruit.
  • Een kopje koffie of thee (optioneel).

Lunch:

  • Een geroosterd sneetje brood.
  • Een 50 gram tonijn.
  • Een kopje koffie of thee (optioneel).

Diner:

  • Een portie vlees van 85 gram met een kopje sperziebonen.
  • Een kleine appel.
  • Een halve banaan.
  • Een kopje vanille-ijs.

Dag 2

Dit zijn de maaltijden voor dag 2, goed voor ongeveer 1.200 calorieën.

Ontbijt:

  • Een geroosterd sneetje brood.
  • Een hardgekookt ei.
  • Een halve banaan.
  • Een kopje koffie of thee (optioneel).

Lunch:

  • Een hardgekookt ei.
  • Een 120 gram cottage cheese.
  • 5 crackers.
  • Een kopje koffie of thee (optioneel).

Diner:

  • Twee hotdogs, zonder broodje.
  • Een 40 gram wortelen en een 40 gram broccoli.
  • Een halve banaan.
  • Een half kopje vanille-ijs.

Dag 3

Hier is het plan voor dag 3, wat neerkomt op ongeveer 1.100 calorieën.

Ontbijt:

  • Een plakje cheddarkaas van 1 ons.
  • 5 crackers.
  • Een kleine appel.
  • Een kopje koffie of thee (optioneel).

Lunch:

  • Een geroosterd sneetje brood.
  • Een ei, gekookt zoals je wilt.
  • Een kopje koffie of thee (optioneel).

Diner:

  • Een 50 gram tonijn.
  • Een halve banaan.
  • 1 kopje vanille-ijs.

Voel je vrij om zoveel koffie of thee te drinken als je wilt, zolang je maar geen calorieën uit suiker of room toevoegt. Drink ook veel water .

De resterende 4 dagen

De rest van de week omvat ook een dieet.

Snacks zijn toegestaan en er zijn geen voedselgroepbeperkingen. U wordt echter aangemoedigd de porties te beperken en de totale calorie-inname onder de 1.500 per dag te houden.

Er zijn geen andere regels voor de resterende 4 dagen van het dieet.

De eerste 3 dagen van het dieet hebben een vast menu, terwijl de andere 4 minder beperkt zijn. U wordt nog steeds aangemoedigd om gezond te eten en calorieën te beperken voor de resterende 4 dagen.

Extra voedingsmiddelen toegestaan

Vervangingen zijn toegestaan tijdens de 3-daagse fase voor mensen met dieetbeperkingen, maar porties moeten hetzelfde aantal calorieën bevatten.

Als u bijvoorbeeld een pinda-allergie heeft, kunt u de pindakaas ruilen voor amandelboter.

Je kunt ook tonijn ruilen voor wat amandelen als je vegetariër bent.

Het enige dat telt is dat de calorieën hetzelfde blijven. Als je het maaltijdplan op welke manier dan ook verandert, moet je calorieën tellen.

Voorstanders van het militaire dieet moedigen het drinken van warm citroenwater aan, maar raden het drinken van kunstmatig gezoete dranken af. Er is echter geen wetenschappelijke reden waarom dit een goed idee zou zijn.

Als je dieetbeperkingen hebt, dan is het toegestaan om voedingsmiddelen van gelijke calorieën te vervangen.

Is het Militaire Dieet gebaseerd op bewijs?

Er zijn geen studies gedaan naar het militaire dieet. De gemiddelde persoon zal echter zeer waarschijnlijk enkele kilo’s verliezen als gevolg van de caloriebeperking die een week duurt.

Als er minder calorieën in je vetweefsel terechtkomen dan eruit gaan, verlies je vet. Punt uit.

Voorstanders van het dieet beweren echter dat het een zeker gewichtsverliesvoordeel heeft door de “voedselcombinaties” in het maaltijdplan. Van deze combinaties wordt gezegd dat ze je stofwisseling verhogen en vet verbranden, maar er zit geen waarheid achter deze beweringen.

Koffie en groene thee bevatten wel stoffen die de stofwisseling iets kunnen verhogen, maar er zijn geen combinaties van voedingsmiddelen bekend die dit kunnen doen(1234).

En als je kijkt naar de totale hoeveelheid voedingsmiddelen in het maaltijdplan, lijkt het gewoon geen vetverbrandend dieet.

Voedingsmiddelen met veel eiwitten stimuleren het stofwisselingsproces meer dan andere voedingsmiddelen (56).​ 

Maar de meeste maaltijden in het militaire dieet zijn laag in eiwitten en hoog in koolhydraten, wat een slechte combinatie is voor gewichtsverlies.

Sommige mensen beweren ook dat dit dieet vergelijkbare gezondheidsvoordelen heeft als intermittent fasting. Er komt echter geen vasten aan te pas bij dit dieet, dus dit is onjuist.

Het militaire dieet kan u helpen gewicht te verliezen omdat het zeer laag in calorieën is. Het heeft echter geen speciale voordelen die het effectiever maken dan andere caloriebeperkte diëten.

Is het militaire dieet veilig en duurzaam?

Het militaire dieet is waarschijnlijk veilig voor de gemiddelde persoon omdat het te kort is om blijvende schade aan te richten.

Als je dit dieet echter maandenlang zou volgen, zou de strikte beperking van calorieën je het risico kunnen geven op tekorten aan voedingsstoffen.

Dit is vooral het geval als u op uw vrije dagen niet regelmatig groenten en ander kwaliteitsvoedsel eet.

Bovendien kan het elke week eten van hotdogs, crackers en ijs problemen met de stofwisseling veroorzaken. Junk food zou geen vast onderdeel van je dieet moeten zijn.

Wat duurzaamheid betreft, is dit dieet vrij gemakkelijk uit te voeren. Het is niet afhankelijk van langdurige gewoonteveranderingen en vereist slechts wilskracht voor een korte periode.

Desondanks zal het u waarschijnlijk niet lang helpen om het gewicht eraf te houden, omdat het u niet helpt uw gewoonten te veranderen.

Het militaire dieet is waarschijnlijk veilig voor gezonde mensen, maar het zou niet voor langere tijd moeten worden gedaan. Het leidt waarschijnlijk niet tot blijvend gewichtsverlies.

Kun Je Echt 10 kilo Afvallen In Een Week?

Dit dieet werd populair omdat het beweert dat je 4,5 kg in een week kunt afvallen.

Theoretisch is deze mate van gewichtsverlies mogelijk voor mensen met overgewicht die het aantal calorieën ernstig beperken. Het grootste deel van het gewichtsverlies zal echter te wijten zijn aan verlies van water, niet door vet.

Het watergewicht daalt snel als de glycogeen voorraden in het lichaam afnemen, wat gebeurt als je koolhydraten en calorieën beperkt (7).

Dit ziet er goed uit op de weegschaal, maar dat gewicht zal weer terugkomen wanneer je weer normaal gaat eten.

Het is mogelijk om 10 pond af te vallen in een week. Het grootste deel hiervan zal echter watergewicht zijn, dat weer terugkomt wanneer u weer normaal gaat eten.

Het kan werken, maar niet voor lang

Als u snel een paar kilo wilt afvallen, dan kan het militaire dieet helpen.

Maar de kans is groot dat u ook snel weer aankomt. Dit is gewoon geen goed dieet voor blijvend gewichtsverlies.

Als je serieus wilt afvallen en het af wilt houden, dan zijn er veel methoden voor gewichtsverlies die veel beter zijn dan het militaire dieet.(bron)

Microsoft Office Proplus 2019

Normaal €99,- tijdelijk slechts  €19,95

BESTEL HIER!
close-link

Microsoft Visio 2019 Professional

BEPERKT AANTAL OP= OP VAN €139,-VOOR €29,95
SHOP NOW
Geen maandelijkse of jaarlijkse kosten aan verbonden.
close-link

Microsoft Office ProPlus 

 Nu €14,95
Geschikt voor Windows en MAC, Tablet, Smartphone en Chromebook
BESTELLEN
close-link
Microsoft Office 2019 en 2016 voor PC en MAC, Office 365 Family, Adobe, Windows 10 Pro, VMWare Workstation licenties nu tot 80% aan voordeel!! 
NAAR AANBIEDINGEN
close-image